Pametne kuće, pametni telefoni, pametni televizori, pametni automobili, mogućnost udaljenog praćenja događaja, predavanja, mogućnost online plaćanja, mogućnost čuvanja maillova, slika, dokumentacije u cloud-u i sl. Sve oko nas je online, virtuelno, automatizovano, prilagođeno individulano svakom čovjeku. Postoji niz primjera gdje je razvoj informacione tehenologije dao doprinos razvoju jednog dijela marketinga – tzv.“1 na 1” marketing. U ovom kontekstu, možemo posvetiti pažnju jednom novom pojmu, odnosno bluetooth uređaju.
Da li ste čuli za beacon tehnologiju? Riječ beacon na engleskom znači svjetionik. Kakva je onda to svijetleća tehnologija? Šta je beacon?
Beacon tehnologija omogućava personalizovanu kupovinu, tako što omogućava bluetooth povezivanje markice proizvoda sa mobilnim telefonom i pregled svih mogućih podataka o njegovom porijeklu, proizvođaču i sličnim informacijama.
Beacon je ustvari mali kompjuter. Njegov 32-bitni ARM Cortex M0 CPU praćen akcelerometrom, senzorom temperature, i ono što je najvažnije-2,4 GHz radio preko Bluetooth 4.0 Smart, poznat je i kao BLE ili Bluetooth niske energije.
Najveća prednost Bluetooth Smart u odnosu na prethodne iteracije BT tehnologije je energetska efikasnost. Zahvaljujući tome, Beacons može trajati više od 3 godine na default-noj postavci baterije.
Ne treba miješati Bluetooth Smart sa prvom verzijom Bluetooth-a, onom koja zahtijeva uparivanje i koja nikada nije suštinski proradila. Bluetooth Smart je novi standard razvijen od strane Nokia™, a sada se primjenjuje u tehnologijama modernih pametnih telefona kao što su Apple iPhone™ ili Samsung™ Galaxy S.
Beacon je svoju najveću upotrebu našao u maloprodaji, a upravo radi individualne prilagođenosti komunikacije. On komunicira sa korisnikovim pametnim telefonom unapređujući njegovo iskustvo u kupovini.
O beacon-u se, kako mu i sam naziv kaže, može razmišljati kao o malom svjetioniku. Ali, umjesto svjetla, koristi radio talase, i umjesto brodova, beacon upozorava pametne telefone o svom prisustvu. Ovi uređaji imaju domet do 70 metara, ali se radi različitih ometača u prostoru, u stvarnim uslovima treba očekivati domet od oko 40-50 metara.
Beacon-i imaju veliki potencijal za slanje relevantne poruke kupcima, a koja je prilagođena njihovim specifičnim inetersima. Tako kupac ulaskom u prodavnicu, može dobiti kupon popust, može dobiti info o proizvodima gdje izborom željenog proizvoda njegov pametni telefon ga kroz prodavnicu, vodi direktno proizvodu, odnosno, lokaciji u prodavnici u kojoj se proizvod nalazi.
Ovaj sistem može obavijestiti prodavca o ulasku kupca koji je u nekoj od prijašnjih posjeta spremio dati proizvod kao inetres u okviru aplikacije, te time omogućava da ih i prodavci upute na određene proizvode. Bilo šta što korisnik dobije kao sadržaj na svoj pametni telefon, može podijeliti na društvenim mrežama, čime se automatski komunicira lokacija, brand prodavnice, i brand proizvoda.
Da bi ovaj čitav sistem funkcionisao, pored Beacon-a kao uređaja, potreban je i iBeacon.
iBeacon je komunikacijski protokol razvijen od strane Apple kao top stavka Bluetooth Smart tehnologije. To omogućava programerima da kreiraju aplikacije za mobilne uređaje te da prepoznaju sadržaj koji emituje beacon uređaj na datoj lokaciji.